сряда, 3 февруари 2010 г.

Совите не са това, което са

Шаманите казват, че всичко зависи от начина, по който човек гледа на света. С такава цел дават на новите си ученици редица халюциногенни - за да им отворят съзнанието извън оковите наложени от възпитание и образование,  и да им покажат, че на тоя свят има много повече отколкото сме дръзнали да мечтаем.

Разбира се, че е възможно светът да се усети и види без екстри, но е важно първо човек да осъзнае, че това е възможно, а точно това осъзнаване е изключително трудно достижимо без външна помощ. Смея да твърдя невъзможно. Аз далеч не се самозаблуждавам, че съм го достигнал. Единственото, което си мисля е, че благодарение на изключителните творения на изкуството, които съм имал късмета да срещна и "акъла" да разбера, съм осъзнал че нищо не е такова, каквото се опитват да ни внушат, че е.

На първо място искам да благодаря на Дейвид Линч, който беше първият подшушнал ми, че западната "демокрация" далеч не е тая идилийка, за която ни беше представян докато бяхме в социалистическо-фашистката клетка на Тодор Живков и последвалата нео-феодализация след преврата срещу него. Тази секцийка е направена в чест на всички истински хора на изкуството и в нея ще направя кратко представяне на филми, книги, музика, новини и т.н., които ми помогнаха да си съставя собствено разбиране за това прекрасно място, което всички в момента споделяме.

Поклон пред гениите на изкуството, няколко от които имам изключителната чест да познавам и да смея да нарека свои приятели!

Няма коментари:

Публикуване на коментар