сряда, 3 февруари 2010 г.

Тарковски

За мен Тарковски е абсолютния "цар" на киното, най-високият и най-трудно разбираемият. Тук няма да изреждам филмите му, нито ще правя рецензии или нещо подобно. Ще преразкажа две "клюки" за него и ще благодария на СССР за това, че колкото и соц-фашистки режим да бяха, позволиха на един от най-големите гении на човечеството да просъществува и снима. Нищо, с което друга държава в света неможе да се похвали, демократична или не.

Според мълвата Тарковски е бил голям привърженик на окултното, често с други хора на изкуството са правели сеанси при които са викали духове, та по време на една такава сесия (другаде съм чел, че по време на сън) Тарковски извиква/среща духа на Пастернак и го пита, колко филма ще снима през живота си, на което Пастернак отговаря "Седем" при което Тарковски удивен "Седем, само седем ?!" на което Пастернак отговаря "Да, но всички ще бъдат изключителни".

При едно от многото интервюта на Бергман, журналист го пита, какво му е мнението за Тарковски, на което Бергман отговаря "Откриването на първия филм на Тарковски беше като чудо. Изведнъж бях изправен пред вратата на стая, ключовете от която никога не ми бяха дадени, до този момент. Това беше стая, в която винаги бях искал да влезна и където той се разхождаше свободно и с най-голяма лекота."

Няма коментари:

Публикуване на коментар