понеделник, 19 юли 2010 г.

2 месеца по-късно

Преди 2 месеца замених изцяло пастата за зъби с домашен сапун и домашна паста (сода+сол+вода), както писах в предишната статия тук. Резултатите са поразяващи.

Първият 1 месец си мих зъбите основно с домашна паста (сода+сол+вода). В резултат първите пъти венците ми страшно кървяха и боляха от солта. След няколко дни кървенето и болката намаляха, дъхът ми многократно се освежи. Защо? Защото солта изби сичките бактерии в основата на венците и почти излекува "парадонтозата" ми. Мда - аз нямам никаква парадонтоза, както се оказва. Проблемите с кървящите венци се оказаха резултат от ползването на зъбни пасти - евтинджосите Colgate, Aquafresh после Elmex, Meridol и накрая мега скъпи швейцарси пасти и към тях конци, води, малки четки за венци, мини четки за между зъбите - сичко се оказа МЕГА БОКЛУК, в резултат на който бях получил кървящи венци, лош дъх, ако не се мия 3х дневно и проблеми със зъбите. А да - забравих зъбния камък. Преди 5 години си купих механична четка Philips за 100 еуро с ултразвук да ми чисти камъка. Содата и сапуна го изчистиха за 2 месеца с ОБИКНОВЕНА ЧЕТКА.

Ефектът от домашния сапун наместо паста за зъби беше още по-поразяващ! Втория месец си мих зъбите основно с домашен сапун с обикновена четка и бях поразен, че зъбния камък между двата ми криви предни долни зъба почти изцяло изчезна! Това е зъбен камък който никога нито един зъболекар или хигиенист не успя да изчисти (да, ок - супер малко количество е, но все пак дразни), а домашния сапун му видя сметката за 1 месец с обикновена четка !!!

И да не забравя последното, но определено мега важно. Вече си позволявам поняога да си легна и без да си измия зъбите - минавам и само с добро изплакване, когато съм много изморен. На сутринта устата ми има нормален добър дъх, не онова кошче за боклук което усещах всяка сутрин до преди 2 месеца, независимо дали вечерта преди това се бях мил с паста за зъби и после плакнал с вода за зъби. Разбира се марки само от Meridol нагоре, щото като истинска шамандура още вярвах на зъболекарката си и на "сшпециалистите".

1 коментар:

  1. Много ме заинтересува с тази статия. А кой те посъветва да използваш сапун и домашна паста..Аз имам проблеми сходни с това което си описал, чудя се дали да изпробвам всичко това, а какво е съотношението на домашната паста?

    ОтговорИзтриване